Kediler kendilerini neden yalarlar?

Kediler kendilerine münhasır hayvanlardır. Hayatlarının üçte birlik kısmını kendilerini yalayarak temizleyerek geçirirler. Neden kediler yalanmak için bu kadar vakit harcarlar? Kediler neden kendilerini yalar?

Eğer ki kediniz kendisini yalamıyorsa ciddi bir sorunu var demektir. Rahatsızlığı nedeniyle bizlere getirdiğinizde teşhis için ilk sorduğumuz sorulardan biri  “Kediniz kendisini yalıyor mu?” olur. Eğer yalamıyorsa psikolojik veya fiziksel bir rahatsızlığı olabilir. Bu yüzden kendinizin sağlığı için her an onu gözlem altında tutmanızı tavsiye ederiz.

Kediler kendilerini temizlemenin yanında kendilerini yalamasının başka nedenleri de vardır. Kediler neden kendilerini yalar ?

Çünkü,
  • Her şeyden önce tüylerinin arasındaki kirleri, yabancı cisimleri, parazitleri temizlerler.
  • Kediler insanlar tarafından dokunulduğunda insanın dokunduğu bölgeyi yalayarak insan kokusunu yok eder. Kedilerin en önemli birincil iletişim aracı kokudur. Diğer kedilerin tepkisini çekmemek için yalayarak farklı kokuyu yok eder. Sahiplendiğiniz bir kedi sevdiğinizde dokunduğunuz yeri yalıyorsa içgüdüsel bir durumdur. Kişisel algılamayın.:)Bu sizi sevmediği veya güvenmediği anlamına gelmez.
  • Tüylerini bir şekil yalayarak tararlar. Düzleştirerek hem sıcağa hem de soğuğa karşı kendilerini korurlar. Tüyleri karışık olduğunda kürkünün izolasyon işlevi azalır.
  • Güneşi gördüklerinde yalandığında, tüylerini aralayarak güneşten aldığı D vitaminini arttırır.
  • Bilim insanlarının araştırmalarına göre kedinin psikolojik sorunları olduğu zaman yalanmayı arttırıyormuş. Mesela eve başka bir kedinin veya bebeğin gelmesinde, ilgi eksikliğinde, kapalı bir yerde tutulursa, azarlanıp cezalandırılırsa çok daha fazla yalanarak depresyona giriyormuş.
  • Bütün Memeli Hayvanlar doğumun ardından yeni doğmuş yavrularını yalarlar. Böylelikle hem doğum kalıntılarını temizlemek, hem de sindirim ve solunum faaliyetlerine başlamasına yardımcı olmak için yapar. Anne kediler çişini ve kakasını yapabilmesi için yavrunun bedenini harekete geçirirler. 6 haftalık olup kakasını kendi yapana kadarda anne kedi yavrusunun poposunu yalayarak ona yardımcı olur. Eğer yetim kalmış bir yavru kedi gördüğünüzde kesinlikle müdahale edilmelidir. İlk başta eğer annesi yoksa belli bir süre 1 gün kadar yavruya dokunulmadan uzaktan takip edilmelidir. Zira annesi geri dönebilir. Eğer gerçekten annesi dönmediyse yavru kedinin özellikle beslenmesi ve çişini yapabilmesi için yardıma ihtiyacı vardır.
  • Yeni doğum yapmış bir kedinin yapması gereken ve sıraladığı sorumlulukları vardır. Bu yüzden doğum anında ve sonrasında müdahale edilmemeli yaklaşılmamalıdır ve yavrulara dokunulmamalıdır. Aksi takdirde koruma içgüdüsüyle panikleyip yapması gereken işlemleri yapmayabilir. Bu da yavruların ölümüne sebep olabilir. Aşağıdaki ikonlara tıklayarak sosyal medyada bizi takip edebilirsiniz veya blog sayfamızdan diğer yazılarımızı okumaya devam edebilirsiniz >>>>>>>>